IHLT_20161027_13

Itä-Häme • Yrittäjäliite 2016

Yrittäjä-lehti 2016 13 Roosamarissa mieluisa vahdinvaihto HEINOLA Leena Johansson Kun Pirkko Sillantaus perusti lastenvaatteita myyvän Mollamaija liikkeen Heinolaan vuonna 1977, oli Hannamari Sillantaus yksivuotias. –Olen tiskin alla syntynyt, vitsailee Hannamari, joka on nyt ottamassa vastuun toiminnasta. Toinen merkittävä vuosi yrityksen historiassa oli 1979, kun Pirkko Sillantaus sai Marimekon jälleenmyyjäedustuksen monimerkkimyymälänä. Roosamarin merkkejä ovat tällä hetkellä suomalaiset Marimekko ja By Pia´s sekä Ruotsista tulevat EDBLAD, Peak Performance (myös miehille) ja ajlajk, sekä Tanskasta Mos mosh ja PART TWO. Liike on tunnettu Roosamarina vuodesta 1987. Hannamari-tytär on ollut mukana liikkeen toiminnassa jo 20 vuotta, joten ihan tyhjän päälle hän ei yrityskaupassa hyppää. Äiti ja tytär kuvaavat pitkää yhteistyötään helpoksi. –Töissä emme ole äiti ja tytär, vaan työkavereita, Hannamari kuvaa. –Meillä on kai sama luonne, sama kemia, Pirkko aprikoi. Yrityksen pyörittämisestä luopuva Pirkko Sillantaus sanoo olevansa jatkossakin käytettävissä, jos tarvitaan. –Aina valmis tulemaan, sillä tämä on ollut mieluisaa. Palveluammatissa toimiville hän antaa arvokkaan neuvon. –Tässä työssä jaksaa, kun on oma itsensä. Sekä luopuva että aloittava yrittäjä uskovat vakaasti palvelevan vaatekaupan tulevaisuuteen. –Aika näyttää, miten ihmiset jatkossa liikkuvat, mutta uskon tulevaan ja siihen, että kivijalkakauppoja kaivataan, Pirkko Sillantaus pohtii. –Asiakkaat arvostavat sitä, että liikkeessä voi rauhassa tutkia, katsella ja sovittaa. Vaatekaupoissa kiertely on kiva tapa viettää aikaa, ja tänne saa tulla myös vain katselemaan ja etsimään ideoita, Hannamari jatkaa. Hannamarin suunnitelmissa on myös verkkokaupan kehittäminen, sillä asiakkaita on paljon Heinolan ulkopuoleltakin. –Facebookin kautta tilataan meiltä jo nyt. Sosiaalinen media on loistava mainoskanava, ja sivujen ajan tasalla pitäminen maksaa kyllä vaivan. Yrittäjä Hannamari Sillantaus uskoo vakaasti kivijalkakaupan tulevaisuuteen koko Heinolan keskustan alueella. Yksi ehdottomista valteista on helppo saavutettavuus. –Ruuhka-Suomesta tulevalle on ylellisyyttä, kun Heinolassa pääsee autolla kauppojen viereen, ja täällä on pienellä alueella kaikki mitä tarvitaan. Mahdollisuuksien mukaan Roosamarin nimen säilyttävä uusi yrittäjä toivoo lähelleen lisää kauppoja ja siten myös enemmän houkuttelevaa tarjontaa asiakkaille. –Muutama vaate- ja sisustusliike mahtuisi tuohon viereen. Se olisi kaikkien etu. Yrityskauppa: ”Vanhan ajan kauppias” myy heinolalaisille jo tutuksi tulleen liikkeensä taitavalle markkinointiosaajalle. "Sekä luopuva että aloittava yrittäjä uskovat vakaasti palvelevan vaatekaupan tulevaisuuteen. Roosamarin Pirkko Sillantaus ja tytär Hannamari Sillantaus valmistautuvat talvivaatteiden myyntiin. ARMI SALONEN Joulun värit ovat jo liikkeessä esillä. Roosamarilla on muun muassa Marimekon jälleenmyyntiedustus.


Itä-Häme • Yrittäjäliite 2016
To see the actual publication please follow the link above