märrettävä, että katsoja, joka katsoo televisiosta elokuvia
esimerkiksi Netflixin kautta, ei ole mainonnan ulottuvilla, ellei
oteta huomioon elokuvan mahdollista tuotesijoittelua, Riipi-nen
sanoo.
Älä
tuputa
Mainonnan yllättävyys ja luovat ratkaisut lisäävät yleensä huo-mioarvoa.
– Ei pidä ajatella, että se mikä on ennen toiminut, toimii
edelleen. On viisasta etsiä jatkuvasti uusia ideoita ja oivalluksia,
Riipinen tiivistää.
Yllättävyyden lisäksi hän korostaa palvelun merkitystä.
– Asiakas kokee liiallisen tuputtamisen ahdistavana ja tor-juu
helposti mainoksen. Sen sijaan, jos hän kokee markkinoin-nin
palveluna, hän saattaa ilahtua jopa puhelinmyyjän soitosta.
Näin voi käydä, kun mainonnan viesti on oikea ja se on kohdis-tettu
juuri oikealle henkilölle oikeaan aikaan. n
SUORA 7
Kohderyhmän tavoittaminen
ei riitä, kohderyhmä on
tunnettava ja kohdennettava
heille sellaista mainontaa,
joka puhuttelee.
Mari Riipinen on Dagmarin planning director. Suora ei ole hänen ominta
aluettaan, mutta näkee siinä yhtymäkohtia ohjelmallisen verkkomai-nonnan
kanssa. Hän myös pitää sitä edelleen relevanttina ja kiinnosta-vana
mediana.
Muista:
● Suunnittele tavoitteet edellä
● Tunne kohderyhmäsi
● Älä tuputa
● Palvelu ilahduttaa
● Toisto ja peitto arvossa
● Analysoi kampanjan tulos
● Jos ei toiminut, miksi ei?