Page 7

2014MediataloESA_Tilinpaatos

TILINPÄÄTÖS 2014 5 kansainväliset toimijat ja myös meidän on huomioitava tämä palveluidemme kehittämisessä. TULEVAT NÄKYMÄT Tulevaisuudessa sähköisen median kehitys on yhä keskei-semmässä asemassa. Mediapäivä kuvaa kuluttajan medi-ankäyttötapoja vuorokauden eri vaiheissa, eri medioissa ja eri päätelaitteissa. Vuonna 2015 mediapäivä tullaan huo-mioimaan entistä paremmin kaikessa sisällön tekemisessä. Tämä tarkoittaa kiinnostavaa alueellista sisältöä sähköisiin laitteisiin pitkin päivää, myös viikonloppuisin. Sisällöntuottamisessa liikkuvan kuvan merkitys lisääntyy ja videoita tullaan tekemään yhä enemmän. Monipuolisem-paan sisällöntuotantoon siirtyminen tarkoittaa merkittäviä muutoksia koko Mediatalo ESAn toiminnassa. Perinteisen sanomalehden kehittämistä ei unohdeta. Leh-den käyttö jatkuu, vaikka sen rooli uutisvälineenä muuttuu. Sanomalehden rooli uutisten taustoittajana ja tukena kasvaa ja tulevaisuudessa sanomalehti näyttäytyy yhä enemmän asioiden syventäjänä. Tabloid-formaatin suunnittelu on aloitettu. Siirtymi-nen uuteen formaattiin tapahtuu vuoden 2016 talvella. Tabloid-kokoon siirtyminen ei ole ainoastaan tekninen muutos, vaan sillä on merkittävä vaikutus myös lehden sisältöön. Kuluttajien kannalta se tarkoittaa selkeämpää sisältöä, napakampia juttuja ja lisää grafiikkaa elävöittä-mään sisältöä. Alan muutoksen nopeus asettaa erityisiä haasteita henkilöstön kehittämiselle ja johtamiselle. Olemme jo pit-kään tiedostaneet tämän ja panostaneet osaamisen kas-vattamiseen sekä johtamisen kehittämiseen. Katsomme luottavaisena tulevaan. JUKKA OTTELA toimitusjohtaja, Mediatalo ESA


2014MediataloESA_Tilinpaatos
To see the actual publication please follow the link above