Page 6

2014MediataloESA_Tilinpaatos

Vuonna 2014 odotukset taloudellisen taantu-man helpottumisesta oli suuret, mutta pitkin vuotta viestit tilanteen kääntymisestä pa-rempaan 4 MEDIATALO ESA siirtyivät tulevaan. Tämä tarkoitti odotettua pidempää taantumaa, joka vaikutti suurelta osin kuluttajien ostovoimaan ja nä-kyi median käytössä. Valtakunnallisesti me-dianmainonnan käyttö supistui 2,6% vuonna 2014. Lasku on kuitenkin loiventunut huomattavasti edellisvuodesta, jolloin mediamainonnan käyttö väheni kokonaisuudessaan 8,1 %. Viimeaikainen uutisointi öljyn hinnan merkittävästä las-kusta ja euron arvon heikkenemisestä antavat vientiteolli-suudelle uskoa oikeansuuntaiseen kehitykseen Suomessa. Koko Suomen kannalta voidaan odottaa kehitystä parem-paan. KESKEISET ASIAT VUOSI 2014 Mediatalo ESAn mediamyynnissä vuosi 2014 oli monime-diallisen tekemisen läpimurtovuosi. Tarjontaa on pystytty laajentamaan ja sitä kautta on saatu hyviä onnistumisia. Mediamyynnin organisaatiota ja toimintamalleja on uudis-tettu vastaamaan tehokkaammin toimialan muutokseen ja kilpailutilanteeseen. Uuden tarjoaman ja osaamisen avulla pystymme tarjoamaan asiakkaille entistäkin toimivampia kokonaisratkaisuja. Kuluttajan näkökulmasta yksi vuoden 2014 keskeisim-mistä asioista oli mobiililaitteiden käytön räjähdysmäinen kasvu. Meillä tämä muutos näkyi siten, että Etelä-Suomen Sanomien verkkosivujen ESS.fi:n sivunäyttömäärä mobiili-laitteilla kasvoi huikeat 41,1 %. Viime vuonna Etelä-Suomen Sanomien digilehteä luet-tiin keskimäärin 259 335 kertaa viikossa, mikä tarkoittaa 68,6 %:n kasvua edellisvuodesta. Vuonna 2014 sähköinen media sai yhä merkittävämmän roolin yrityksen tuloksel-lisuuden kannalta. Printtilehden käytettävyys on ollut erinomainen ja on edelleen. Mobiililaitteiden käytön murroksen myötä verkko-palveluiden sujuva käytettävyys on noussut yhä merkittä-vämmäksi asiaksi jokaisen kuluttajan kannalta. Verkkopal-veluiden käytettävyyden vertailukohteeksi ovat nousseet Toimitusjohtajan katsaus Median käyttö sähköistyy


2014MediataloESA_Tilinpaatos
To see the actual publication please follow the link above