Page 11

2014MediataloESA_Tilinpaatos

TILINPÄÄTÖS 2014 9 Suunnitelma sisällöntuottamisesta kauppakeskuksissa oleviin digitaalinäyttöihin sai positiivisen käänteen, kun neuvottelut Citycon Oyj:n kanssa johtivat so-pimukseen ESA Digitalin kanssa. Sopimuksen mu-kaan ESA Digital asentaa seuraavan kolmen vuoden aikana monipuolisen mediaympäristön useaan kauppakeskukseen ympäri Suomea. Kaiken lähtökohtana on tuottaa elämyksellistä sisältöä mahdollisimman suurille digitaalinäytöille. Juuri tämä sai Cityconin kiinnostumaan tuotteista. ESA Digital on asennut-tanut suurnäyttöjä jo kuuteen kauppakeskukseen ja kuusi kauppakeskusta odottaa asennuksiaan. Nämä ovat isoja hankkeita, jotka vievät paljon aikaa. Yksi asennustyö saattaa kestää jopa puoli vuotta. Asennustyöt ovat jatkuvasti käynnissä ja tuovat mukanaan todella mie-lenkiintoisia lopputuloksia, kertoo ESA Digitalin toimitus-johtaja Esa Rimpiläinen. Cityconin kauppakeskuksissa vierailee 72 miljoonaa kä-vijää vuosittain ja ESA Digitalin tavoitteena on tulla näky-mään kaikissa näissä kauppakeskuksissa. Digitaalisiin suurnäyttöihin toteutetaan kahdenlaista ma-teriaalia. Näytöillä pyörii kauppakeskuksen elämyksellistä ja viihtyvyyttä lisäävää sekä liiketoimintaa edistävää sisältöä. Myös mainosviestinnässä halutaan korostaa laadukkuutta, joka viestii positiivisia ajatuksia. Sisällöntuottaminen suurnäyttöihin tuo ESA Digitalille uusia asiakkuuksia. Kun työt hoidetaan hyvin, johtaa se jat-kotilauksiin. Näin saadaan edistettyä liiketoimintaa ja luotua luonnollinen jatkumo työlle. Yhteistyön Cityconin kanssa uskotaan tuovan uusia, isompia asiakkuuksia, ja konseptin parhaat onnistumiset voidaan monistaa useaan kohteeseen. Elämme jatkuvassa muutoksessa, jossa toimintaa ja tuot-teita täytyy uudistaa ja kehittää. Mikä nyt on uutta, ei ole sitä enää kahden vuoden päästä. Tänä päivänä asiakkaille ei myydä enää valmiita ratkaisuja moneksi vuodeksi eteen-päin, vaan toimintaa on kehitettävä. Esa Digital kehittää tuotteitaan ja tarjontaansa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Uudenlaisuus ei tarkoita ainoas-taan digitaalisia suurnäyttöjä, vaan elämyksellisen, tunteita herättävän sisällön tuottaminen on se etu, jolla pystytään erottumaan kilpailijoista. Digitaalisuus on niin nopeatempoista, että sitä on turhaa yrittää hallita. Kehityksen mukaan on uskallettava hypätä ja hyväksyttävä se, että nyt mennään lujaa. On kuitenkin tärkeää nähdä missä mennään ja parempi pysyä jopa askel muita edellä, naurahtaa Esa. Teknologian kehitys muuttaa ympäristöä. Tulevaisuudessa digitaaliset ratkaisut ovat osa toimitilojen pysyvää sisus-tusta ja tässä nähdään potentiaali ESA Digitalin kasvulle. ESA Digital Case Citycon, mediaympäristön digitalisoituminen


2014MediataloESA_Tilinpaatos
To see the actual publication please follow the link above