Page 20

Mediataloesa_Tilinpäätös

Mediatuotannon ständi voitti ESAn suunta –messujen ständikilpailun. Suomalainen medialiiketoiminta on muutoksessa. Muuttuvassa toimintaympäristössä tulevaisuuden ymmärtäminen ja henkilöstön mukaan saaminen yrityksen tulevaisuuden tekemiseen on keskeistä. Näistä lähtökohdista Mediatalo ESAn strategia on saanut jo vuonna 2012 nimekseen ESAn suunta. ESAn suunta on ke-hitysstrategia, jolla me vastaamme ympäristön muutokseen. Sitä on käsitelty aiemmin yksiköissä ja tiimeissä ja syksyllä 2013 oli aika katsoa toisten yksiköiden työtä. Näistä lähtö-kohdista järjestettiin henkilöstölle ESAn Suunta –messut. Messujen tarkoituksena oli tutustua toisten työhön ja saada sitä kautta ymmärrystä siitä, millainen merkitys tois-ten työllä on liiketoiminnalle, miten työ muuttuu ja miten se liittyy omaan työhön. Yksiköt esittelivät toimintaansa omalla ständillään. Mukana oli useita kilpailuita hintojen arvaamisesta spiikkien tekemiseen. Ständeillä riitti vipinää koko päivän, sillä osallistujia messuilla oli lähes 200. 18 MEDIATALO ESA Aki Riihilahti piti ESAn suunta –messuilla puheenvuoron tiimityöstä ja sen merkityksestä muutoksessa. Riihilahden mielestä messutapahtuma strategian käsittelyn ja jalkautuk-sen muotona on moderni tapa työstää tärkeää asiaa. ”Tässä on hyvin oivallettu se, että strategian käsittely ei voi olla ylhäältä alaspäin suuntautuvaa, vaan osallistavalla tapah-tumalla saadaan koko jengi mukaan” kommentoi Riihilahti. Kokonaisuudessaan messut olivat erittäin onnistuneet ja palaute sen mukaista. Tämän sai kokea myös mukana ol-lut Riihilahti, joka kierteli ennen omaa osuuttaan ständeillä tutustumassa messujen tarjontaan. ”Täällä on hyvä fiilis ja jengi näyttää olevan innolla mukana”, Riihilahti kommentoi. Messut osoittivat myös, että sisäisen yhteistyön kehittämi-nen on edelleen tärkeä osa-alue. Työ Esan suunnan eteen-päin viemiseksi jatkuu. ESAn suunta Esalaiset toisiltaan oppimassa


Mediataloesa_Tilinpäätös
To see the actual publication please follow the link above